Op de website van de VERON wordt gebruik gemaakt van cookies. Wij gebruiken functionele cookies voor het goed functioneren van de website, zoals het onthouden van instellingen en het bijhouden van de inhoud van een winkelwagentje. Analytische cookies gebruiken wij ter verbetering van onze website door het bijhouden van bezoekersstatistieken. Voor deze cookies is geen toestemming van de gebruiker nodig.
SluitenWe kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:
2 Schoolcontacten met ISS: maandag 13 en donderdag 16 februari
/in Satelliet nieuws/door Bertus HuskenIn de komende week staan er 2 schoolcontacten op de lijst van werkzaamheden voor de astronauten in ISS.
Beide contacten zijn geheel of gedeeltelijk te ontvangen in Nederland.
Hieronder volgt voor beide scholen een korte beschrijving en de lijst met vragen die gesteld gaan worden.
73’s
Bertus, PE1KEH
Toelichting bij het Collège André Malraux in Chatelaillon-Plage
An International Space Station school contact has been planned with participants at Collège André Malraux, Chatelaillon-Plage, France on 13 Feb. The event is scheduled to begin at approximately 14:00 UTC. The duration of the contact is approximately 9 minutes and 30 seconds. The contact will be direct between FX0ISS and F4KJT. The contact should be audible over portions of France and adjacent areas. The public downlink frequency is 437.525 MHz. The contact is expected to be conducted in French.
The André Malraux middle school is located 10 km south of la Rochelle, in the resort of Châtelaillon-Plage. The middle school offers courses of general education and a complementary curriculum for disabled students (pervasive developmental disorders or autism spectrum disorders).
The middle school has six classes for the sixth year students; six classes for the fifth year students,
six classes for the fourth year students and six classes for the third year students. The languages taught are English, German, Spanish and Latin. This school year 2016-2017, the college has 600 students who are spread over four levels, in which ULIS (Local Inclusion Unit) serves students with special needs and they benefit from inclusion in the classroom.
Participants will ask as many of the following questions as time allows:
Translated:
Toelichting bij 3rd Junior High School of Komotini.
The 3rd Junior High School of Komotini is one of the 13 schools of Secondary Education that operate in Komotini, a city in the Region of Eastern Macedonia and Thrace, in the north-east of Greece. Our school is one of the oldest in the Municipality of Rodopi. The current building was constructed in 1992. Its a relatively new building with 16 classrooms, and laboratories for Computer Science, Physics, Chemistry, Biology, Music rooms, multiple-function rooms and a fully-equipped library. There are approximately 350 registered students (age 12-15), and 38 teachers of different fields in our school.
One of the main characteristics of our school is its multi-cultural character. 25% percent of our students come from repatriated Greek families who lived for about a century in countries of the Former Soviet Union (Russia, Georgia, Armenia, Ukraine, etc) and came back to Greece in 1990 after the collapse of the regime in the countries of Eastern Europe. These students speak both the Greek and the Russian language fluently. 16% percent of our students are Muslims. The existence of a Greek Muslim minority in Thrace has been recognized internationally since 1922. Among them, there is a significant number of Pomaks and Roma students.
There are integration classes for students with special educational needs and learning disabilities taught by teachers of Special Education.
Additionally, every year many national educational programmes, such as Environmental Education, Health Education, Consumer Education and many Cultural programmes (music, dance, theatre, art, radio, astronomy) are implemented. Our school also has a very active cycling club. Students go on various educational trips every year, visiting other parts of Greece and expanding their learning skills and abilities.
Students First Name, Age & Question:
ARISS Schoolcontact op donderdag 2 febr. 2017 om 18:49 UTC
/in Satelliet nieuws/door Bertus HuskenEen ARISS schoolcontactmet een Amerikaanse School in Danbury, CT, USA loopt dit keer via het ARISS grondstation van ON4ISS in Belgie en is daarom hier in Nederland zeker goed te ontvangen.
Shane Kimbrough, KE5HOD, is de astronaut die dit keer de vragen van de South Street School, Danbury gaat beantwoorden. Het contact is gepland voor donderdag 2 februari 2017 om 18:49 UTC , ofwel 20:49 lokale tijd.
Zie hieronder voor een presentatie van de school en de vragen die de kinderen gaan stellen.
73’s
Bertus
PE1KEH
==============================================
There are two schools participating in this event; South Street Elementary
School and Westside Middle School Academy (WMSA).
Westside Middle School Academy offers students a unique opportunity to
partake in rigorous hands-on activities. There are two academies at
Westside, STEM and Global Studies. In the STEM academy, students take part
in engineering projects such as building small paper boats, designing escape
pods and launching weather balloons. Students also participate in the
Connecticut Invention Convention and Connecticut State Science Fair.
Teamwork is essential at Westside. Our teachers encourage us to go beyond
our limits and to give our best effort. In addition, Westside has a culture
of safety, respect and responsibility (S R 2), which ensures that all
students are learning in a safe environment. Finally, the diversity of our
school community enhances the learning experience for all students.
South Street School is one of 13 elementary schools in the city of Danbury.
The staff of South Street prides themselves on the diversity of the school
as it compares to the rest of the district as well as the state. The state
average for Hispanic students making up the school population is 22.1%,
South Street boasts a solid 64.5% Hispanic population. The “Melting Pot”
community that is found at the school allows for an incredible mix of
background experiences, cultural traditions and a wealth of different styles
of learning. The majority of students gets to and from school by walking
with their families or friends and the sense of community and family is
strongly felt in the school and the surrounding areas. Students at South
Street thrive in an environment that emphasizes inquiry based learning and
hands on experiences to fully immerse themselves in the complex curriculum
of today’s schools.
Participants will ask as many of the following questions as time allows:
From South Street
1. Joycelyn (4th grade): What is the most difficult part of your job?
2. Bryan (5th grade): What type of microorganisms are dangerous in space? What micro-organisms are important and needed in space?
3: Zahara (5th grade): What type of medical testing does and astronaut have to go through to be physically and mentally fit for duty?
4. Juliet (4th grade): Did you always want to be an astronaut, or is it something you came to as part of a different career?
5. Shianne (5th grade): Does it bother you that you cannot see your family in space?
6. Madison (5th grade): What was it like to leave the Earth’s atmosphere, how did it feel?
7. Mia (5th grade): How long can a human stay in space?
8. Lindsey (5th grade): How are you able to get internet in space and send information back and forth to Earth?
From WSMA
9. Bethany (7th grade): How do you handle Major Medical emergencies such as a broken arm or a heart attack?
10.Paloma (7th grade): Do you have medical equipment besides a first aid kit ?
11. Oscar (7th grade): Can you alter the procedure of an experiment?
12. Alex (7th grade): Are you limited in the types of experiment? Such as doing an experiment with open fire?
13. Marianna (7th grade): Do astronauts work only on experiments that suit his/her specialty?
14. Stella (7th grade): Do all the astronauts sleep at the same time?
15. Kayla (7th grade): How do you overcome the language barrier aboard the ISS?
16. Vinny (7th grade): Do astronauts have specific chores aboard the ISS?
17. Shelbie (5th grade): Is there different types of weather in space? How does the temperature change during the time you are there?
18. Nicholas (5th grade): Is time different in space? How do you figure out what time it is on Earth?
19. Alexis (7th grade): What is the emergency procedure if debris were going to hit the space station?
20. Alexis (7th grade): What time zone is the ISS on?
VERON VHF-en-hoger dag 2017 open voor inschrijven
/in Commissie/door Chris van den BergOok dit jaar is het weer gelukt een andere locatie te vinden en sprekers met interessante lezingen!
De dag wordt gehouden op 25 maart 2017 in het midden van het land, in Bunschoten-Spakenburg.
Vooraf inschrijven is verplicht om deel te nemen, voor VERON leden kosteloos. (Ben je niet lid van de VERON moet tevens vooraf €10,- zijn voldaan, of nog snel lid worden). Het aantal deelnemers is beperkt dus wacht niet te lang met inschrijven.
Zie hier voor meer informatie, het programma en aanmelden.
We maken er samen een leuke, interessante dag van! Zie eventueel op deze website de verslagen van de vorige VERON VHF-en-hoger dagen voor een impressie.