Op de website van de VERON wordt gebruik gemaakt van cookies. Wij gebruiken functionele cookies voor het goed functioneren van de website, zoals het onthouden van instellingen en het bijhouden van de inhoud van een winkelwagentje. Analytische cookies gebruiken wij ter verbetering van onze website door het bijhouden van bezoekersstatistieken. Voor deze cookies is geen toestemming van de gebruiker nodig.
SluitenWe kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:
2 ARISS schoolkontakten op woensdag 11 oktober
/in Satelliet nieuws/door Bertus Husken2 ARISS schoolkontakten op woensdag 11 oktober
Op woensdag 11 oktober zijn er na elkaar 2 ARISS schoolcontacten te volgen. En wel om 11:48 UTC en om 15:24 UTC.
Als eerste komt om 11:48 UTC de Elementary School “21st of May”, in Podgorica, Montenegro. Dit is een direct contact tussen ISS en 4OØISS in de school. Joe Acaba, KE5DAR, is de astronaut die de vragen gaat beantwoorden.
De tweede rechtstreekse verbinding vindt ver buiten ons bereik plaats met een school in Maleisie en is via internet rechtstreeks te volgen. De link is: http://www. planetariumnegara.gov.my/?q= article/live-streaming . De link wordt om ongeveer 15:00 UTC geactiveerd. De astronaut in ISS is dit keer Mark Vande Hei ,KG5GNP
Hieronder volgt voor beide scholen een beschrijving van de school en de vragen die door de leerlingen worden gesteld.
73’s
Bertus
PE1KEH
===============================
School Information for
Elementary School “21st of May”, in Podgorica, Montenegro:
Primary School ’21 May’ Podgorica was opened on 21st may 2010, the marking date of the independence in Montenegro. In the first year of its operation, the school enrolled 540 students to attend classes given for the first nine years of their formal education. But the number of enrolled students is constantly increasing on daily basis, and thus enumerating 920 students today. Although opened seven years ago, this is still the youngest educational institution in Podgorica with classrooms and other facilities equipped with most modern teaching aids.
The school promotes many extracurricullar activities and after school clubs: choir, chess club, learning foreign languages, acting, literary circle. The school sports club is characterized by having departments in football, basketball and volleyball. Teaching process is attended on regular daily basis by 20 pupils with special educational needs, and 25 pupils, members of the Roma population, side by side with the rest of the students who gain their primary education in this institution.
Students First Names & Questions:
==========================================
School Information for
The Alice Smith School Primary Campus, Kuala Lumpur, Malaysia:
The Alice Smith School, established since 1946 in Malaysia is one of the oldest British international schools in Asia. The school is a not-for-profit educational foundation situated on two campuses. The Primary Campus is at Jalan Bellamy and the Secondary Campus on Jalan Equine. The Alice Smith School follows the English National Curriculum with a strong international flavour. In 2011, the school was one of the first in Asia to be fully accredited as a British School Overseas by the Department for Education in London. ‘Excellent’ was the grade given in the most recent British Schools Overseas report for both the Primary and Secondary School Campuses by Tribal, a DfE approved inspectorate.
Students Questions: Students will be from primary school and are 5 to 10 years old.
Genomen besluiten van de IARU vergadering 2017 in Landshut gepubliceerd
/in IARU-zaken/door Chris van den BergNaast de impressies die zijn gegeven op deze website gaat het uiteindelijk om het resultaat: hetgeen besloten is over alle ingediende voorstellen. Hetgeen besloten is samengevat in een rapport dat hier kan worden gelezen.
Wat opvalt bij het lezen over VHF-en-hoger (C5) is dat er geen directe link is met de nummering van de ingediende voorstellen. Hoe dus de werkelijke stemming is geweest over de individuele voorstellen zelf is hierdoor niet duidelijk in dit document. Iets anders dat opvalt is dat bijna allemaal unaniem ‘voor’ is gestemd. Dat betekent dus dat de voorstellen die het kennelijk niet gehaald hebben niet in het verslag staan, en/of uiteindelijk niet ter stemming zijn gebracht. Er is immers veel overleg geweest in subgroepen vóórdat gestemd werd in de plenaire vergadering.
Naast de diverse details over ‘notes’ bij bandplannen en zo zijn er een aantal zaken die impact hebben op weak signal contesten aangenomen. Bij de contesten in het nieuwe jaar is het dus zeer zinvol om de reglementen van de contest waaraan men meedoet nog eens door te nemen. Andere zaken die invloed hebben op de Nederlandse manier van werken komen t.z.t. aan de orde.
Alles zal eerst in het VHF-managers-handbook opgenomen moeten worden. Ongetwijfeld zullen de afzonderlijke aspecten in Electron aan bod komen.
Video bericht van Paolo Nespoli op vrijdag 29 september om 19 uur UTC
/in Satelliet nieuws/door Bertus HuskenVideo bericht vanuit het Internationale Ruimtestation ISS
Ter gelegenheid van de “European Researcher’s Night” hoopt Paolo Nespoli, IK0JPA, een video bericht uit te zenden vanuit ISS
De uitzending wordt gedaan tijdens de passage boven Europa op vrijdag 27 september om ongeveer 19:00 uur UTC ofwel 21:00 uur lokale tijd.
De video uitzending is naar alle waarschijnlijkheid ook te volgen via:
– BATC merged stream: https://ariss.batc.tv/hamtv/
– BATC Multiviewer: http://www.batc.tv/iss/
73’s
Bertus
PE1KEH